shawtygetloose

Live every moment laugh every day love beyond words

- kyckling gryta -

Kategori: Allmänt


L gjorde kyckling gryta och jag som har lite svårt för kyckling gjorde ett försök. Till min förvåning så tyckte jag om det riktigt mycket så lär nog börja äta kyckling sakta men säkert igen. Vet tyvärr inte hans recept men kommer ta reda på den och lägga upp den så ni kan testa på den. Yummy !

- Finally Friday -

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag ! Har sett framemot just denna fredagen eftersom idag ska mina närmasta vänner firas. Så det kommer vara en awesome dag ! Men innan dess så blir det att samla krafter efter dagens tränings pass och det gör jag med att titta på Glee. Andas andas :p

- healthy inspiration -

Kategori: Allmänt



- Outfit -

Kategori: Allmänt



leggings, linne, skjorta

Torsdag

Kategori: Allmänt



Aktiv morgon som vanligt vilket är väldigt underbart. Dock valde jag att dra hem till min bror istället. Vill ha lite ensam tid därför är det bra när jag då och då bara kan dra hem till min bror. Så ligger i soffan och kollar på Bad girls club season 11 och äter lite frukost. yummy life is good haha

Film mys

Kategori: Allmänt



Blir lite film mys med Nessan (pojkvännens systerdotter) och hon ville kolla på Aladdin så självklart blev det Aladdin. Länge sen jag såg den så lite roligt är det allt :)

- Love -

Kategori: Allmänt



bild källa: weheartit

- Aktiv dag -

Kategori: Allmänt

Efter en jobbig helg så är jag på fötterna igen, gick upp tidigt för att träna sen hem till min bror för att hämta mina höstskor. Sen efter frukost gick jag och älsklingen ut med Dino (hund), när vi ändå var ute passade jag på att handla lite frukt. Resten av dagen har varit till att städa ovh skicka mejl. Imorgon ska jag iväg med min suegra på morgonen och sen träna så natti natti people..

INSPIRATION

Kategori: Allmänt



Sunday sicknesses

Kategori: Allmänt



Så brött förkylningen ut och jag mådde rent av skit igår. Idag är det bättre men kommer försöka hålla mig i rummet idag också. Det är vid såna här tillfällen jag önska mami var här haha misd you mami ♥

Dagens Outfit

Kategori: Allmänt



skjorta, mönstrat linne, möntrade leggins

Torsk gratäng

Kategori: Allmänt



Jag och min kära suegra gjorde gratinerad torsk yummy ! Så sjukt gott är det med en stor sallad till. Efter en aktiv dag så är det skönt när allt är färdigt så man kan få ta det lugnt resten utav dagen. Nä nu ska jag kolla på mina serier, kanske slänger in ett inlägg lite senare igen :)

Kladdmuffins

Kategori: Allmänt



Fick för mig att baka så vänta på att Z skulle komma över så vi kunde sätta igång. Men nu har hon gått hem eftersom hon ska till sthlm imorgon så hon måste packa. Fast det var trevligt den lilla stunden hon var här :) Nu blir det att kolla på serier och äta empanadas. Det är ju chiles nationaldag och eftersom min sambo är chilenare så blir det att äta empanadas, Yummy !! Kanske kastar in ett inlägg lite senare igen :)

Fiskefläta

Kategori: Allmänt


Inte så lyckat men bra för att vara första försöket. Brukade förr ha fiskefläta men bara på sida, denna gången testa jag göra en inbakad. Men der var inte så lätt men trots det så är jag rätt så nöjd. Vad tycks?

+ Monday +

Kategori: Allmänt

Då har en ny vecka startat och det är måndag wohoo hehe Lyckades ta mig upp tidigt igen så belönade mig själv med en lite shopping runda efter tränings passet. Självklart köpte jag bara nödvändiga saker som jag behövde men ändå :) Lite kul med lite nytt :)

+ Sunday +

Kategori: Allmänt



Har en sån tränningsvärk efter dessa dagars träning. Länge sen jag hade sån tränningsvärk vilket bara är bra. Dock är jag helt slut och mitt öga kliar plus att min laddare glappar. Dessa värdelös laddarna som bara går sönder efter några månader. Trots att jag denna gången verkligen varit försiktig aja.. blir att kolla på film och sen sova :) så säger godnatt från min sida...

+ Be you +

Kategori: Allmänt



Försökt vara aktiv idag, gick en långpromenad med hunden sen drog jag till stan för att möta upp en vän. Med en liten överraskning möte jag upp en till av ren slump hehe så vi har promenerat och pratat lite. Imorgon blir det gymmet med T vilket kommer bli skönt. Kanske en liten shoppingrunda också hehe we should se xp

+ One of this days +

Kategori: Allmänt



Det är en sån dag då man helt enkelt vill gå under jorden. Hänt lite positiva saker men ändå så tyvärr är jag något negativ så blir att lägga sig tidigt istället.. hoppas på en lugn natt.

+ Life goes on... +

Kategori: Allmänt

Efter förra veckans händelser så ligger oron i luften men man måste försöka leva ett normalt liv trots hur allt är. Så gick till affären för att köpa lite varor som behövdes till dagens rätt. Valde att göra köttfärslimpa med fyllning och eftersom min älskling gillar potatismos gjorde jag självklart potatismos till med egen sås till. Tog ett tag att göra allt men alla här hemma tyckte om det så är nöjd med dagens rätt. Nu håller man på med tvätten och måste säga att det blir en del att göra när vi är så många. Men samtidigt är det roligt för det håller mig syllsatt haha Nä nu får jag ta och vara social mot min älskling :)

+ Matlagnings tip +

Kategori: Allmänt



Testade att göra denna rätten idag och fyfan vad god den var. Köpte ju boken viktminskning med lchf så lyckas du av Åse Falkman Fredrikson. Så bläddrade i den och testade att göra Mozzarellagratinerad kassler. Boken har verkligen många goa recept så kommer absolut testa på fler men den lär nog vara favoriten än så länge :)